Outfitroulette med Rebecca

För några dagar sedan körde jag och Rebecca Candlecat Outfitroulette! Resultaten blev fåniga...
Men grejen var inte bara att vi skulle köra outfitroulette utan vi skulle också rida med våra outfits till regnbågen där det var mycket folk. Vi behövde inte säga något, utan bara stå, eller rida omkring där.

Jag är den med rött hår och kjol, Rebecca är den med vitt/blått hår och vita kortbyxor.

Vem tyckte du blev finast?
Jag säger så här:
Jag tycker min outfit på hästen var snyggast,
men Rebeccas på karaktären.
Fast jag skulle inte velat ha Rebeccas
outfit och min häst tillsammans...

Men hur går egentligen den där outfitrouletten till då?
Man kan säkert köra på olika sätt, men jag och Rebecca kör så här:
  • Sortera alla hästar i stallet.
  • Har du 12 hästar i stallet ska du låta kompisen säga en siffra mellan 1-12, om du har till exempel 3 hästar i stallet ska du låta kompisen säga en siffra mellan 1-3. Den siffran du har och neråt helt enkelt. 
  • Räkna boxarna tills du kommer till siffran du fick. 
  • Ta den hästen i boxen.
  • Gå till sminkbordet.
  • Hur många frisyrer har du? Har du 7 så låter du din kompis säga en siffra 1-7. Har du 2? Låt din kompis säga en siffra 1-2. Har du 24? Låt din kompis säga en siffra 1-24. Har du en annan siffra? Låt din kompis säga en siffra från 1 till den siffran du har.
  • Gå in på sminker om du har fler en ett smink. Låt din kompis säga en siffra från 1 till så många smink du har.
  • Gå till Garderoben.
  • Sätt 10 skor på rad (om du har så många). Annars sätter du alla du har på rad.
  • Låt din kompis säga en siffra mellan 1-10, förutom om du har mindre än 10. Då låter du din kompis säga en siffra från 1 till så många skor du har.
  • Gör samma sak med byxor, handskar, tröja, accessoarer och huvudbonader.
  • Gör samma sak med sadel, träns, schabrak, benlindor, dekorationer, sadelväska och husdjur.
  • KLART!
Beskrivningen kanske är lite svår att förstå. Det var lite svårt att förklara.
Men jag hoppas du förstod. 
:) 

Kommentarer

Populära inlägg