Tisdag - Fölet Lux

Idag var det dags för ett föl att komma igen. Det blev Lux. Jag kallade honom Lux i alla fall.

Han var ovanligt skygg i början men efter en liten stund fick jag hjälpa honom dia i alla fall. Efter flera timmar blev han en trogen vän. Han följde efter mig oavsett vart jag gick. Han blev min skugga. Det var kul. Ibland blev han rädd. Som när jag gick över bäcken. Han tog ett språng och ett skutt då. Men han följde efter mig i alla fall. Han var modig. Rädd, men modig. Han är en glad vän. Jag blev så glad när jag var med honom. Det gjorde det svårt att lämna honom. Han verkade också tycka det var svårt. Han följde efter mig en bit. När jag märkte det hoppade jag av och gav honom kommandot: "Stanna", men han lyssnade inte. Jag gav honom en lång kram och tillslut lunkade en ledsen Lux tillbaka till mamma.

Du kommer förmodligen behöva pausa videon när det kommer text, det går VÄLDIGT fort!


Jag kommer sakna Lux! :(
Hoppas jag träffar honom igen! :)

Kommentarer

Populära inlägg