Måndag - Fölet Wind

Idag var det dags för fölet Wind att komma till världen. Det var i Moorland och nu i början fick jag hjälp av Violet, men nu ska jag klara mig själv.

Wind är ett busig liten Nordsvensk som kom till världen idag. Han var lite skygg i början men det löst sig.

Wind var faktiskt inte jätteskygg i början. Han var glad och nyfiken och var inte så rädd. Han började lite på människor alltmer och nu är han en trogen vän. 
Jag märkte att han är förtjust i humlor. Han tog ett skutt när en flög förbi. Blev inte rädd men stenarna och vattenpölarna var läskiga. Han tog en omväg när han rundade en sten och tryckte sig närmare någon som han kände sig trygg vid. Han sprang omkring mycket. Ja, när han börjat gå då! 


Wind är ett glatt föl som förhoppningsvis en dag kommer kunna tävla! :)



Ledsen men videon är inte ordentligt gjord, flera fel och så (nej, jag orkade inte redigera).

Hoppas Wind får en fin framtid! :)
Han kanske kommer få vara med mer i framtiden! :)





Kommentarer

Populära inlägg